Sebeláska

Mnoho lidí vyrostlo v přesvědčení, že mít rád sám sebe je ošklivé. Správné je myslet na druhé. Říkat „ne“ je drzé a arogantní. Pokud však chceme v přítomnosti dosáhnout trvalého pocitu štěstí, je na čase naučit se milovat sebe sama a stavět sebe na první místo (Nepleťme si ale zdravé sebevědomí se sobectvím. Sobectví je v podstatě nepřijetí zodpovědnosti, kdy dáváte druhým za vinu Vaší nespokojenost!).

Láskyplný člověk totiž lásku dává zejména svým laskavým chováním a jednáním, když z něho vyzařuje harmonie i klid, jež působí pozitivně na okolí. Takový člověk žije v lásce a souladu, umí se pěkně chovat k sobě i ke druhým a snaží se činit to, co prospívá jemu i co je pro dobro a blaho druhých lidí.

 

SELFLOVE znamená:

  • že jako člověk jsem v pořádku i se svými chybami
  • že mám právo na svůj názor
  • že mám sílu a moc změnit všechno, co mi v životě nevyhovuje, trápí mě a zraňuje
  • že se za každých okolností můžu svobodně rozhodovat a mám vždy možnost volb
  • že mohu dělat vše, po čem toužím, beze strachu, co na to řeknou ostatní
  • že se svým rozhodnutím nikdy nezavděčím všem a je to tak v pořádku
  • že mám právo říkat „ne“, kdykoli to tak cítím
  • že ve své blízkosti nebudu tolerovat lidi, kteří mě nerespektují a mají tendenci znevažovat mou hodnotu
  • že jako člověk jsem jedinečný a originální
  • že mám právo na čas jen sama pro sebe, pro své zájmy a péči o své tělo i duši
  • že je důležité stanovit si své hranice a ty dodržovat
  • že dokážu s příjemným pocitem přijímat komplimenty
  • že jsem stejně hodnotná jako všichni ostatní a že má hodnota se zakládá na mé samotnéexistenci, nikoli na tom, co jsem dokázala nebo nedokázala

 

NEDOSTATKEM sebelásky trpíme:

  • když negativně smýšlíme o sobě, či druhých.
  • když negativně smýšlíme o životě
  • když klademe na sebe i okolí nepříjemné nároky
  • když nevěříme si a podceňujeme se
  • když neumíme přijímat pochvalu, pozitivní, či negativní zpětnou vazbu
  • když jsme na sebe i okolí přísní
  • když jsme přecitlivělí a vztahovační, věci bereme moc osobně a trápíme se tím
  • když setrváváme v negativních emocích, náladách a stavech, a to po delší dobu než je běžné, čímž si sami ubližujeme
  • když když potlačujeme v sobě city a emoce
  • když zapomínáme na své potřeby (tělesné, citové, duševní, sociální) či je ignorujeme nebo
  • nenaplňujeme když v potřebné míře a kvalitě
  • když děláme to, co nám škodí a neprospívá nám
  • když jsme na něčem závislí
  • když máme strach se projevit
  • když obětujeme se až příliš pro druhé
  • když necháváme si od druhých ubližovat

 

Co dělat ve chvíli, kdy zjistíte, že se vlastně nemáte rádi a jste se sebou silně nespokojeni?

Podle mě je nejdůležitější si to přiznat a smířit se sám v sobě s tím, že to nikdy nebude lepší, pokud se nezačnete brát takového, jací jste a pochopit, že nemá smysl se celý život zaobírat jen negací, když můžete být i šťastní a že to, jak Vás druzí vnímají, je v podstatě odraz Vašeho samotného nitra.

Asi nejde ze dne na den změnit přístup k životu a sobě samotnému, ale pokud sami sobě dáte čas a pochopení a budete postupovat po malých krůčkách, výsledek se dostaví.

Podle mě je dobrá metoda sebe-odměňování. Každý večer, než půjdete spát, si sedněte a vzpomeňte si na všechno pěkné, co se Vám přihodilo. Pak poděkujte za krásný den a dejte si nějakou maličkou odměnu. Třeba si uvařte kakao a pusťte si na dobrou noc prima film anebo si dejte něco dobrého k jídlu.
Odměňte se za to, jaký úspěšný den jste měli a co všechno jste zvládli. Nesmíte se pořád jen omezovat a linčovat se…

Myslete na to, že myšlenka má sílu.

T.

Komentáře

 

O mně

Jmenuji se Terka, je mi 25 let a pocházím z Prahy.

Tančím zouk, miluji vaření a ráda píšu tužkami s kulatým hrotem.

Můj nejhezčí den v životě byl, když jsme spolu s Blondýnem poprvé vyrazili do města Conwy a procházeli se po hradbách.

Bojím se škvorů a nesnáším kyselé okurky.

Blogerky